У 2000 році Hyundai Motor представила перше покоління моделі Santa Fe, що дозволило компанії стати однією з "родоначальників" ринку позашляховиків. Цього року Santa Fe, яка стала символом і одним зі світових бестселерів бренду, святкує свій 20-річний ювілей. Ми вирішили нагадати про основні віхи розвитку першого позашляховика Hyundai.

Вперше Hyundai Santa Fe, названий на честь міста на південному заході США, надійшов в дилерські центри європейських країн у 2001 році, та став "старожилом" серед всіх моделей бренду в Європі. За 20 років Hyundai продала більше 5 260 000 одиниць Santa Fe по всьому світу. У своєму четвертому поколінні автомобіль зазнав значних змін в дизайні, безпеці і технологіях, які згодом застосовувалися на інших моделях Hyundai. Цього літа компанія готується випустити поліпшену версію поточного покоління кросоверу з новими електрифікованими силовими агрегатами й значними оновленнями дизайну.

"Модель Santa Fe для Hyundai - це автомобільна ікона, яка продовжує розвиватися з точки зору дизайну, технологій, місткості і комфорту. Завдяки своїй останній еволюції Santa Fe зберігає свій статус флагманської моделі в нашому широкому асортименті позашляховиків і підкреслює спадщину бренду в сегменті SUV", - каже Андреас-Крістоф Хофманн, віце-президент Hyundai Motor по маркетингу і продуктам.

Перше покоління Santa Fe (2000-2006): оригінальний бестселер

Hyundai вперше представив Santa Fe на Женевському автосалоні 2000 року. У той час як наступні покоління ставали все більш преміальними, перша генерація Santa Fe була практичною і цінувалася за свою функціональність та надійність. У 2001 році, незабаром після випуску перших партій моделі, Hyundai довелося збільшити виробництво через величезний попит в США.

Перше покоління Santa Fe відрізнялося суворим, але в той же час витонченим зовнішнім виглядом і було значно довшим і ширшим за габаритами, ніж багато конкурентів в сегменті, підкреслюючи його практичність для їзди по бездоріжжю. У просторому салоні було достатньо місця для п'яти пасажирів, а в об'ємному багажнику - для вантажу. Модель вигідно відрізнялася від конкурентів широким набором опцій, який включав кондиціонер, CD-плеєр, електричні склопідйомники і електрорегулювання дзеркал, люк на даху.

До характерних технічних особливістей Santa Fe можна віднести несучу конструкцію кузову, повністю незалежну підвіску та повноприводну трансмісію без понижувального ряду. Автомобіль був обладнаний постійним повним приводом із розподілом крутного моменту між переднім і заднім мостом в співвідношенні 40:60.Це дозволяло забезпечити оптимальну реалізацію тягових можливостей двигуна та гарну керованість.

У 2003 році, у відповідь на попит клієнтів на ще більш високі ходові якості, Hyundai оновив Santa Fe, встановивши більш потужний двигун і систему повного приводу з комп'ютерним управлінням.

Santa Fe другого покоління (2006-2012): більше потужності, більше місця і оновлена ​​система безпеки

Друге покоління Santa Fe було представлено на автосалоні в Детройті в січні 2006 року. Воно було оснащено новим 2,2-літровим дизельним двигуном і оновленим 2,7-літровим бензиновим мотором V6, відрізнялося поліпшеною керованістю.

До середини 2000-х років дизайн став набувати все більшого значення для клієнтів. Орієнтуючись на цей тренд, Hyundai Motor приділила чимало часу на опрацювання дизайну екстер'єру та інтер'єру моделі. В результаті, друга генерація позашляховика отримала виразну решітку радіатора, ефектні фари головного світла і задні ліхтарі, обтічні лінії кузову з витонченою виштамповкою, що проходить по верхньому краю профілю.

В інтер'єрі використовувалися м'які на дотик, високоякісні матеріали оздоблення сидінь, а інші поверхні були зроблені з міцного пластику з глянцевим напиленням. На відміну від першого покоління, друга генерація мала збільшені габарити інтер'єру, що дозволило встановлювати опціональний третій ряд сидінь.

У перелік стандартного оснащення моделі були включені сучасні системи безпеки - електронний контроль стійкості (ESC), антиблокувальна система гальмування (ABS), бічні подушки безпеки для всіх рядів сидінь, датчик тиску в шинах та активні передні підголівники. Пізніше була представлена ​​преміум-версія моделі, яка включала навігаційну систему, камеру заднього виду, круїз-контроль і датчик освітленості.

 

Третє покоління Santa Fe (2012-2018): підвищена безпека і вдосконалені технології зв'язку

Третє покоління Santa Fe, представлене в квітні 2012 року на автосалоні в Нью-Йорку, стало великим кроком вперед для Hyundai. У цьому поколінні автомобіль отримав вдосконалену підвіску, модернізовані двигуни і підвищену ефективність. Крім того, він втілив новий напрямок дизайну під назвою "Storm Edge", а п'яти- і семимісна (названа Grand Santa Fe) версії моделі мали різну стилістику екстер'єру.

Обидві версії моделі мали схожий дизайн інтер'єру, який був орієнтований на комфорт і функціональність для пасажирів. У третьому поколінні Santa Fe з'явився опціональний багатофункціональний восьмидюймовий сенсорний екран з навігацією з більш простим і інтуїтивно зрозумілим для користувача інтерфейсом та функціями голосового управління.

Santa Fe четвертого покоління (з 2018 року по т.ч.): преміальний дизайн та унікальні функції безпеки SmartSense

Нова генерація Santa Fe, побудована з урахуванням досвіду попередніх поколінь моделі, стала вінцем досягнень бренду Hyundai в галузі розробки позашляховиків.

Дизайн нового Santa Fe створений в сучасній стилістичній концепції бренду. Передню частину автомобіля прикрашає масивна решітка радіатору Cascading Grille з великими комірками. Двох'ярусна головна оптика (світлодіодні денні ходові вогні розташовані над світлодіодними фарами), що вперше дебютувала на компактному кросовері Kona, є характерною рисою оновленої лінійки SUV і підкреслює неординарність стилістики Santa Fe.

Кузов автомобіля нового покоління додав у довжині 70 мм (до 4 770 мм) і 10 мм завширшки (до 1 890 мм), що, поряд зі збільшеною до 2 765 мм колісною базою, забезпечило більше комфорту для пасажирів переднього й заднього рядів.

Салон Santa Fe четвертого покоління оздоблено високоякісними, стійкими до зносу матеріалами. У автомобіля - нова, доступна в якості опції аналогово-цифрова панель приладів з розміщеним по центру 7-дюймовим TFT-дисплеєм з віртуальним спідометром. Над панеллю приладів встановлено Head-up дисплей високої роздільної здатності, який виводить на лобове скло усю необхідну для водія інформацію про стан автомобіля.

Santa Fe четвертого покоління оснащено унікальними, вперше впровадженими на ринку опціями, які входять до складу комплексної системи безпеки Hyundai SmartSense. Це система розпізнавання присутності задніх пасажирів (Rear Occupant Alert), система попередження щодо бічного руху ззаду (Rear Cross-Traffic Collision Warning) з новою функцією автоматичного гальмування та система безпечного виходу (Safety Exit Assist), яка тимчасово блокує двері при наближенні транспортних засобів ззаду.

Поліпшити пасивну безпеку автомобіля вдалося завдяки використанню в конструкції кузову нового Santa Fe 57% високоміцної сталі гарячого штампування, що дозволило збільшити жорсткість конструкції каркасу на 15,4%.

Через 20 років після появи моделі першого покоління цей потужний і елегантний позашляховик перетворився на флагманську модель Hyundai в Європі. Невпинні поліпшення, які Santa Fe зазнав за останні два десятиліття, демонструють прагнення Hyundai розробляти якісні продукти з новітніми функціями для своїх клієнтів.